.: Kalau Dah Namanya Kenangan :. ~ .: cATataN MemOri :.

Friday, June 15, 2012

.: Kalau Dah Namanya Kenangan :.

Assalamu’alaikum w.b.t..


[Tajuk asal : Ucapan Penghargaan Khas Buat Teman Seperjuangan PASUM 2011/2012]


My group in PASUM ^^

Entri nie aku wujudkan semata2 utk mghargai setiap insan yg aku temui di bumi Pusat Asasi Sains Universiti Malaya(PASUM) sesi 2011/2012,selama aku menuntut ilmu,di sini. Tapi kali nie fokusnya kpd stdnt2 la. Seriously,aku x sgka berada di bumi PASUM nie mnyebabkn bnyk kenangan trlakar hingga aku rasa trpanggil utk menukilkan sdikit-sebanyak di sini.. Ermm..merasai satu ‘kehidupan’ dgn kalian,tiap2 satunya menjadi suatu pengalaman yg indah dan berharga. Tapi, yg penting bnyk perkara2 baru yg dpt dipelajari,either officially or not.

Betul3~ (gaya Ipin berkata) http://www.emocutez.com

Erm..pada mulanya nk tulis specificially utk setiap org,tp rasenye lebih senang aku wt groupings la..(jenuh kowt nk wt dlm hmpir 1000 org yg aku jumpa,,sedangkan stdnt2 PASUM nie mmg standard 1000+ tiap2 sesi..wah),,so aku ‘group’kn jela setiap insan brdasarkn kpd keadaan dan cara hidup mereka dan cara aku bersua muka,tgn,& bdn seluruhnya dgn mereka,walaupun dlm satu2 masa ad shj aku berjumpa di suatu masa2 yg lain,but then secara overallnya inilah dia:

Owh jap2,,kbnykn aku guna nama2 nie mengikut nama samaran,short-form dan nickname fb sbb x sure nama sbenar apa,tp xkisah la kn,janji aku dpt ingat akn mereka. Okay,nie dia:

The 1st tyme that we met are : Dak2 sel 32 for sure – spjg minggu MHS kitew.
Special utk mereka,aku ltak r gmbar sekeping utk kenangan bersama..hehe





And for floormate2 aku tingkat 1 sayap A,terutama jiran rapat aku: Asyraf Hanis & Adlan..juga yg lain2 spt Razmie,Arif Sazali,Abdul Aziz,Isa,Idrus,Shamin Afif,Ariff Affandy,Adam Rozali,Sayuti Damiyati(Sai),Amirul Daniel,Shazard,Muaz..dll..(xdpt nk ingat semua..huhu),,thanks dpt jd floormate utk aku slama hampir stahun nie..kuang3~ http://www.emocutez.com


Buat geng2 spt Faez Paka Ganu Shahiran Shafee,Muhammad Fitri,Mohamad Hafiz Ghani,Hafiz,Ikram Razak,Firdaus Habali,Muhammad Hadi Abd Wahid n geng2 'Ganu Kiter' yg len,,mekasih sbb dpt jd geng dgn aku,dtg dr bumi pantai timur utk sme2 blajar di PASUM nie.. :)


Penting jgak,,buat mereka iaitu Wan Noor Afzanizam,Nur Syahira Zakirin, Syafinaz,Rabiatul Fatihah,Nor Aiman,Ruzaimah,Rasyidah Rehir..antara yg mewakili pimpinan asasi,,congrats for your responsibilities to ‘look after’ the 12th college this session(v-sign). And then,aku agak bertuah gak,,disbbkn sbhgian shbt2 APIDS aku ad yg mewakili asasi kolej gak,,so kdg2 ade je dpt ‘keluar-masuk’ dlm ruang pentadbiran diorg nie..n dpt la cilok2 sikit mklumat2 ttg progrm lbih dlu sblom di'publish'kn kpd org len.means that,,aku dpt ,maklum lbih awl lg la..hehe..pengalaman tuu..peace!!~ (v-sign,again).http://www.emocutez.com

Yeaahh!! Nilah dia: Kamal & the geng, dak2 klantan yg tak jemu2 buat lawak antarabangsa sesama mereka,smpai aku pun nk tergelak(nseb baik x over gelaknya)http://www.emocutez.com Senang hati dpt member2 cmnie. Kdg2 antara mereka yg sudi kongsi soalan test bio sblum glirn ktorg ambik (ups..agak kantoi di situ..haha) adela sikit2..bkn semua pun..huhu :p  http://www.emocutez.com 



Kpd Zaid Najib (roommate Fakhrul Islam-stdnt APIDS),thanks sbb bg tumpang duk dlm bilik(haha perlu ke mention),skali gus dpt share something2 yg baru..
Juga utk Azhif Ezzudddin(roommate haikal-stdnt APIDS),,thanks dpt ber’tutorial’ brsme..n bnyk share info2 about everything..kui3..


Nie lg special,,iaitu Muhammad Nasri: bnyk ajarkan aku dgn lab dan tutorial fizik..w’pun xbnyk ksmpatan bertemu tp sgt menghargainya. Thanks buddy. Good friend! http://www.emocutez.com  



Tak lupa,,kpd mereka iaitu Muzakkir,Adzdzin,Afiq,Izzat,Khairom Muslihin,Ayub dll yg ad bersama2,sudi memberikan senggang waktu utk bertadarus al-Quran setiap kali slpas mghrib,dan mentadabbur makna setiap bacaan,sekali gus ad sbhgiannya yg menjadi sukarelawan ‘Sahabat PASUM’ utk sesi kali nie,,sudi utk melaksanakan tggungjawab sbg pelajar Muslim..mubarak ‘alaikum.. =)

Buat mereka yg bernama Farid Dali,Eazarizal Hakimiey,Adli Badiuzzaman,Umair Zanil,Raden Muaz dan Rashid Admon..aku sgt gmbira dgn kalian dlm kita sme2 berada dlm suatu ‘Bulatan Colleseum’ yg sgt menggembirakan hati. Walaupun ssh utk berada brsme(disbbkn jadual study kita berbeza2) tp pasti akn ad waktu yg diluangkn semata2 utk brtemu antara kita.. Osem!! =D


Jugak,,utk Ridhwan,Asmadi (Madi Sham) dr group E1,,thanks dpt pinjamkn bilik dan 'tenaga' dan masa anda utk sme2 siapkn tutorial..trbaeek lah!~ :D


Yang lain2 lg(bnyka la jgak) spt Ariwibawa(penghulu yg bnyk berjasa),Fitri(3,4..hehe),Abu Ayyub al-Ansori,Rasyid Johar,Shahiddin,Najmi,Syafiq Hasnadi,Hafeez Fikri,Addin,Herman Shah,Ahmad Balian,Takyuddin Shaarin,Faiz Taqiuddin,Zulkarnain Manan,Ameerul Haikal,Amirul,Izzuddin,Yuzzarriq (Yuz) …(bla3..)..maaf ler xdpt nk share pengalaman aku dgn tiap2 sorg nie,,coz yg ad pun dh cukup bnyk pun..insyaAllah next tyme kalau ad mse aku story2kn la ye.. :3 http://www.emocutez.com

Tak lpe utk ‘clans-of-princess’,,bkn xnk state nama ke pape,,tp xdpt nk knal rapat sgt..and bkn semua la yg blh aku state,tu pun yg ad 'story' dgn aku(sikit jee..hehe) like Fatimah Huda,Ramona Jane,Hayatun Syamila dll..(ha,dll nie pun sikit je tau). Usah bimbang,anda semuanya comel2 blake.. :D
http://www.emocutez.com

Dan raaamaiii lg lah yg ad aku cam@knal tp dye xknal,,yg dye knal aku tp aku xknal dye,,yg  xknal lgsung pun..semuanya ad(yg knal mcm insan2 kt ats 2 lg la)..tyme pergi lawat n lepak bilik2 kome,either bertembung kt koop kolej or pasum(x lupa kt vending machine,mesin gedegang,dlm lif..hek3),or lepak2 kt kafe kolej atau pasum,,lepak2 kt tasik ke, jumpa tyme berulang-alik dr kolej ke bgunan PASUM,atau waktu kuliah kt DKU or Audi(kdg2 ad smpat bertegur-sapa  tyme wktu tutorial),,ad jgak bertembung tyme gi ambik exam kt bgunan exam kt Bank Islam Centre atau tyme di Dewan Peperiksaan nun jauh di sana..,,n mcm2 lg la yg xdpt nk state semua kt sini..jenuh la gamoknye..huhu. http://www.emocutez.com 


Turut sama dgn kjadian2 atau peristiwa kt kolej kediaman spt cmpak kwn dlm tasik smpena hr lahir@prkara lain,men2 laser suluh2 org,mnjerit2 memekik waktu mlm bile terjadinya something..kdg2 smpai bertengkar blok B dan blok C(sigh)..n aku tyme 2 xnk layan pun..hem. Tak lebih dr skdr utk cerita,dgn mengambil teladan dan pengalaman dlm nukilan kenangan buat diri yg cuma insan biasa2 saja.. :) Mungkin aku xknal hati budi korg,dan korg ad yg bkn knal sgt dgn aku pun,but then bkn suatu penghalang utk aku mengikat tali silaturahim selagi diri ini berjiwa Muslim..dan aku tega utk mghadapi semua dan sgala yg berlaku spjg tahun berada di bumi PASUM yg indah nie..

Terima kasih krn melakar suatu kenangan dan pengalaman dlm kehidupan buat diriku ini(cewah),,sama ad secara sedar,separa sedar@tak sedar lgsung pun.. skali skala ad bnyk jenis pencil colour dlm kehidupan nie best jgak,life become more colourful you know!huhu..

Tahniah utk result masing2 dan tahniah utk tawaran utk further study. Selamat meneruskan pelajaran dan perjuangan kalian utk sarjana muda dlm pilihan kursus masing2.Walaupun x di bumi Universiti Malaya sekalipun,kalian tetap akn berupaya utk mncipta kegemilangan..dan kalian tetap di hati.. Tahniah utk semua ye..moga berjumpa lagi pada masa akn datang.


Sori bbanyk jika ad kata2 yg trsinggung di sini..atau mana2 yg kurg. Maafkn jua dr diriku yg biasa2 nie jika ad sebarang kslhn & kesilapan yg disengajakan atau secara x sedar..
Kalau dah namanya kenangan..! Huhu..  http://www.emocutez.com

*Sebahagian scene di PASUM & KK12..have a look out! =)


Kuliah Pelajar2 Hayat 1

Kuliah2 Pelajar Fizikal

Antara lecturer yg mengajar: PM Dr. Abu Bakar
Program Solat Hajat PASUM oleh JKP Asasi
Tasik KK yg indah waktu malam

Antara pengisisan dr SAHABAT PASUM
Program RFQOH PASUM
Eksperimen Biologi: Pemerhatian spesies

Ekxperimen Fizik
Eksperimen Kimia
KK12 Blok A & B

Tinggal kenangan buat semua yg pernah menuntut di sini. Jumpa lagi!


Lebih banyak lagi kenangan pada masa akan datang =)

Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment